今天要來翻譯的是Pearl Jam的Do the Evolution.

 

Woo.
"Woo"
I'm ahead, I'm a man
"我是領先的,我是個人類"
I'm the first mammal to wear pants, yeah
"我是第一個穿上褲子的哺乳類,耶"
I'm at peace with my lust
"我與我的欲望和平共處"
I can kill 'cause in God I trust, yeah
"我可以殺戮,因為我信仰我的神,耶"
It's evolution, baby
"這就是演化論,寶貝"

I'm at peace, I'm the man
"我心平氣和,我是人類"
Buying stocks on the day of the crash
"在崩盤的那天去買股票"
On the loose, I'm a truck
"我是那不受控制的卡車"

All the rolling hills, I'll flatten 'em out, yeah
"所有羅靈丘陵都將被我天翻地覆,耶"
It's herd behavior, uh huh
"這是羊群效應,婀哼"
It's evolution, baby
"這就是演化論,寶貝"
Admire me, admire my home
"讚仰我吧,讚仰我的家園"
Admire my son, he's my clone
"讚仰吾兒吧,他是我的翻版"
Yeah, yeah, yeah, yeah
"耶,耶,耶,耶"
This land is mine, this land is free
"這土地是我的,這土地是免錢的"
I'll do what I want but irresponsibly
"我可以不負責任的為所欲為"
It's evolution, baby
"這就是演化論,寶貝"

I'm a thief, I'm a liar
"我是竊賊,我是騙子"
There's my church, I sing in the choir
"那是我的教堂,我在裡面高歌"
Hallelujah, hallelujah
"哈雷路亞,哈雷路亞"

Admire me, admire my home
"讚仰我吧,讚仰我的家園"
Admire my son, admire my clones
"讚仰吾兒吧,讚仰我的翻版"
'Cause we know, appetite for a nightly feast
"因為我知道我的食欲在於晚間的饗宴"
Those ignorant Indians got nothin' on me
"那些無知的印地安人對我毫無辦法"
Nothin', why?
"毫無辦法,為啥?"
Because... it's evolution, baby!
"因為....這就是演化論,寶貝!"

I am ahead, I am advanced
"我是領先的,我是最高等的"
I am the first mammal to make plans, yeah
"我是第一個會擬定計畫的哺乳類,耶"
I crawled the earth, but now I'm higher
"我爬上了地球的頂端,但我必須更往上"
2010, watch it go to fire
"2010,看著一切燃於火中"
It's evolution, baby
"這就是演化論,寶貝"
Do the evolution
"快實行演化論"
Come on, come on, come on
"來吧,來吧,來吧"

以上就是這次的翻譯,如果你喜歡我的翻譯,請在下方留言,若你有關於翻譯的其他意見,也在下方留言,

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Ivan Victor 的頭像
    Ivan Victor

    Ivan Victor的領域

    Ivan Victor 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()